tisdag 24 september 2013

Träningsupplägget

Jag kommer starta igång min diet på måndag med ett träningsupplägg som innehåller 5 styrkepass samt 5 lågintensiva cardiopass per vecka. De lågintensiva cardiopassen kommer jag köra som morgoncardio innan frukost. Morgonpromenader eller cykel inne eller ute, om dåligt med tid kan det bytas ut mot ett kortare intervallpass.

Gymmet blir ju oftast för mig på eftermiddagarna, vilket jag trivs bra med. 5 pass i gymmet per vecka och jag skall nu prova köra i gymmet måndag-fredag och ha helgerna fria. Alla veckor kanske det inte passar att jag kör så, så jag får planera mina gympass lite vecka efter vecka men om jag kör måndag-fredag kommer min uppdelning av muskelgrupper se ut såhär:

Måndag:  Rygg
Tisdag: Axlar och Mage
Onsdag: Ben och Vader
Torsdag: Bröst och Armar
Fredag: Rygg (djup), utsida axlar och Mage

Extra fokus kommer nu ligga på mage och ryggens djup. Kommer nog kännas ovant till en början att inte köra två pass för ben varje vecka som jag nu gjort ganska länge.

Jag kommer lägga mig på 3-4 set per övning och köra de flesta övningarna på 8 reps per set.

Känns som en bra början detta :)

Bild från min första diet 2011


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!