måndag 5 augusti 2013

Träningen ger energi vid mycket jobbande

Efter en ledig, rolig och skön helg borde man inte då vara full med energi och ha batterierna laddade då? Jag får ofta en "baksmälla" och blir mer seg och låg på energi efter något som egentligen skulle ses som energigivande och laddande. Först någon dag efter kommer energin tillbaka. Idag vaknar jag med denna baksmälla, allmänt seg och inte särkillt sugen på att nu alldeles strax dra iväg till gymmet för ett benpass. Fy vad jobbigt med dessa dagar jag bara känner såhär. Jag kommer såklart komma iväg till gymmet ändå, har en vecka full med jobbande så dagens träningspass kan inte dras fram till eftermiddagen, vilket jag skulle vilja göra, för då är jag ju på jobbet. Förhoppningsvis har jag mer energi efter passet än innan vilket ju vore trevligt då jobbet mitt kräver min fulla koncentration och energi.

Denna vecka kommer bara bestå av jobb, träning, ätande och sovande typ. Jobbar alla dagar förutom fredag, en ledig dag och då sover jag bort endel av dagen då jag gått av efter nattjobb. Och detta skall räknar som en ledig dag? Så hade jag vaknat piggare idag hade allt känts lite enklare men bara att tuta och köra. Jag tränar på som vanligt även när jag har mindre roliga arbetsveckor och då menar jag när de lediga dagarna är få och arbetstiden är oregelbunden. Denna vecka kommer jag arbeta 2 kvällspass, 2 dagturer samt 2 nätter, inte det bästa ur synpunken att få sova regelbundet och äta regelbundet men då försöker jag verkligen hålla igång träningen för det är ofta den som ger mig energi och ork och såklart äta ofta. Planera dag för dag när arbetstiden är olika är det som gäller och något jag börjar bli bra på :), visst hade det varit lättare med ett arbete måndag till fredag dagtid, lättare med rutiner och med det mesta tror jag. Så ett arbete dagtid måndag till fredag önskar jag mig i julklapp :) Nu ser inte alla arbetsveckor ut som denna (som tur är) och särskilt inte nu får tiden när jag inte arbetar 100%, nästa vecka består enbart av 3 arbetsturer istället och veckan efter det helt ledig men ändå önskar jag mig just idag ett vanligt "måndagtillfredagsarbete".

Nej nu är det dags att pallra sig till gymmet för att göra av med energi och få tillbaka energi :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!