torsdag 7 februari 2013

Ett gott skratt...

... förlänger livet sägs det. Då måste jag förlängt mitt rejält igår kväll då jag var på Jonas Gardell Stand Up. Nästintill 90 minuters konstant skrattade! Så j*vla bra var han rent ut sagt! Rekommenderas verkligen att gå på om han kommer till din stad.


Kanske var det allt skrattade igår som gjorde att jag idag startade dagen men en fantastisk löprunda. Hade tankar på att ta en runda på 25-30 minuter, som vanligt, då mitt knä brukar säga ifrån efter den tiden. Men idag kände jag inget från knät efter en halv timme och bestämde mig då för att fortsätta på en längre runda. Efter 50 minuter var jag hemma igen utan några som helst smärtor från knätt. Inte den snabbaste rundan men telefonappen visade på att jag hade sprungit 7,3km. Helt underbart väder (bara solen som saknades..), lagomt kallt och bra musik i öronen men det bästa var att jag kunde springa obehindrat och till och med konditionsmässigt kändes det bra :) Så även idag startade jag dagen med ett gott skratt :) Finns det någon bättre känsla efter en härlig löprunda?

Rundan gav mig tankar på att sätta upp något lite större mål med min löpning, men jag får tänka vidare på den saken en stund till tror jag innan jag avslöjar något :) Nu är jag mest nöjd över att knät verkar vilja vara med mer.

Bild från teamträff feb 2012
Nu är det dags för mig att packa och laga mat inför en hel vecka i Norge, åker dit i eftermiddag och kommer hem igen först i mitten av nästa vecka.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!