torsdag 24 januari 2013

Ändrade planer

Efter lite tänkande fram och tillbaka har jag nu beslutat mig för att inte tävlingssatsa denna vår, så ingen tävling för mig i april. Motivationen den senaste tiden har inte varit på topp vilket har då lett till en massa tänkande och efterkännande och jag har kommit fram till att jag mer längtar efter en uppbyggnadsperiod i dagsläget. Sen är det snart dags för oss att flytta och renovera och mitt upp i allt detta har det förändrats för mig på jobbfronten. Hade jag haft motivation hade dessa saker ej stått i vägen utan jag hade kunnat fokusera på dieten samtidigt med flytt och nytt på arbetsfronten men nu finns inte motivationen där utan jag längtar mer efter, om jag kan uttrycka mig så, leva lite mer "normalt" och känner att jag inte kommer orka fokusera på dietande nu.

Jag hade mer än gärna tävlat och att just inte få stå på scen nu i vår känns ganska tungt men jag känner samtidigt mig lättad att inte behöva dieta. För mig är det viktigt att vägen fram till scenen skall kännas bra, vara rolig (inte rolig varje dag men i det stora hela) men nu tvivlar på att jag inte kommer tycka vägen dit kommer vara lika rolig och motiverande och då är det inte värt det tycker jag. Glädjen måste vara drivkraften, annars håller det inte i längden är något jag tror på.

Nu några dagar efter jag tagit beslutet, därav mitt dåliga bloggande de senaste dagarna, känns det bra samtidigt som det känns lite surt när jag tänker så själva tävlingen. Hade varit så roligt att tävla och stå på scen igen men samtidigt känns det bara så bra att ha tagit bort ett så stort fokuseringsområde som en tävlingsdiet är i min vardag idag.

Men att jag skall tävla igen tvivlar jag inte på alls! Jag kommer tävla igen men idag vet jag inte när. Efter återkoppling från domare från luciapokalen, en återkoppling jag vart väldigt glad över att läsa, blev jag ännu mer nöjd över min tävling på Luciapokalen och fått goda råd på vad jag behöver förbättra till nästa tävling. Så nu blir det fokusering på uppbyggnad och förbättra mig till nästa tävling när det nu blir :)

Och bloggandet kommer fortsättningsvis bli bättre också :)

Har redan börjat fila på kost- och träningsupplägg för kommande uppbyggnadsperiod som jag startar upp på riktigt nästa vecka som jag såklart kommer delge mig utav här på bloggen också!


4 kommentarer:

  1. Vet hur det känns med motivation, man måste hitta sin balans. En sak i taget helt enkelt! Du gör rätt! :-)

    SvaraRadera
  2. Tror du slår huvudet på spiken- man måste ha motivation för att kunna dieta!
    Hoppas allt är bra med dig! =) glad fredag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja motivationen är otroligt viktig under diet! Hoppas allt är bra med dig med och ha en fin helg! :)

      Radera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!