fredag 14 december 2012

Min Luciapokal 2012 - Hela helgen i ord och massa bilder

Ja förra fredagen vid denna tiden var det snart dags att åka ner mot Göteborg och Luciapokalen 2012, jag var full av förväntan, lite nervös och pirrig samt fullpackad med massa kolhydrater och allt annat väsentligt för en tävlingshelg. Hela fredagen åt jag massa kolhydrater från morgon till kväll. Då jag fortfarande kände mig ganska vätskig fick jag äta massa torra riskakor under fredagen, bara under fredagen från klockan 15 och till läggdags åkte det ner lite mer än 3 paket riskakor i magen :) Och en hel del ris och klyftpotatis och jag avslutade med den himmelskt goda mandelmassan jag fick äta innan jag hoppade i säng och sov eller jag sov egentligen inte så mycket alls, kanske 3 timmar. Vakande en timme innan jag hade tänkt gå upp, men istället för att försöka sova mer så la jag benen i högläge och började käka torra riskakor istället :)

Hela fredagseftermiddagen och hela kvällen spenderades tillsammans med coach Madde (som hade stenkoll på oss alla och vad vi skulle äta) och teammedlemmar som skulle tävla på lördagen. Hjälpcoach Tess var också med och hon fixade mina naglar till tävlingen.

Hemma innan avfärd mot Göteborg

Hemma innan avfärd mot Göteborg

On the way

Riskaksätande innan första lagret färg skulle läggas

Mina fina naglar

Inregistreringsdags
Coach Madde kollar formen innan inregsitreringen. Foto: Coach Madde

Inregistrerade och klara för att åka hem och sova och äta :) Foto: Coach Madde

På lördagen vaknade jag som sagt tidigt, efter en stund med benen högt och några riskakor var det bara att gå upp och börja göra sig iordning. Hår och smink skulle fixas innan jag skulle in till Svenska mässan och backstage till tävlingen. Min kära syster fick gå upp tidigt och hjälpte mig med både hår och smink. Och jag blev så nöjd men båda två. Jag kände mig bekväm och det kändes som jag även om det var mycket mycket mer smink mot vad jag brukar använda :) Syrran får nog agera sminkare vid fler tävlingar i framtiden :) Förutom sminkning så käkade jag ris, riskakor både torra och med nutella på och mer mandelmassa innan Rickard skjutsade in mig till stan. Även en liten kopp gott kaffe slank ner i magen denna morgonen :)

Syrrans köksbord

Sminkningsdags

Sminkning klar :)

Väl på plats backstage var det först dags att få det sista och 3:e lagret med färg, sen vart det en stund vila och käkande såklart :) Mer riskakor med sylt eller nutella, vitargoblandning med banan. Det gick segt att få till något tryck så vi provade även med lite salt för att få upp tryck i musklerna innan det var dags att gå upp på scen. Fick hutta lite soja som inte var det godaste direkt :) Trycket kom mer när jag och Rebecka i teamet skulle börja värma upp innan det var dags att gå upp på scen.

Jag och Ida i kön väntandes på färgläggning

Vitargoblandning
Jag och Rebecka. Foto: Team Rebecka

Jag och Rebecka precis innan vi skulle upp på scen. Foto: Coach Madde

Foto: Team Rebecka

Jag, Rebecka och Malin backstage. Foto: Team Rebecka

Fixar till det sista med sminket innan scendags. Foto: Hjälpcoach Tess
Precis bakom scenen i väntan på att få upp på scen. Foto: Hjälpcoach Tess

Precis bakom scenen i väntan på att få upp på scen. Foto: Hjälpcoach Tess

Sen äntligen var det dags att gå ut på scen, blev ju dock en ganska snabb visit för min del där. Vi var 25 tjejer i mellanklassen och alla får gå igenom en särbedömning var och sedan väljer domare ut 15st som går vidare och jag var tyvärr inte någon av dem. 3 tjejer fick gå upp för en extra särbedömning för att ta den 15:e platsen och de andra 2 hamnade på 16:e plats och jag var precis bakom och kammade hem en 17:e plats. Men mer om detta i ett annat inlägg :) Jag tyckte det var hur roligt som helst att stå på scenen även om tiden var kort, jag kände mig iår säkrare på scen och gjorde allt för att synas bland alla 25 grymma tjejerna på scen :)

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard
Efter att jag fått lugna ner mig lite bakom scen mötte jag upp min kära pojkvän ute på mässan och vi gick och sätte oss för lite mat och en mycket efterlängtad kopp kaffe med mjölk :) Sen gick vi och kikade runt på mässan en stund. Besökte bland annat Olimps monter och Dcores monter.


Fick sedan tyvärr inte möjlighet att se finalerna i Body Fitness som jag hade velat, så jag och Rickard åkte hem till syrran där vi fotade lite till i min finalbikini. Blev på lite bättre humör då :)

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Sen kom mamma och syrran hem med mat, jättegod räkpita :) Efter en dusch och nytt smink tog jag bussen in till Svenska mässan igen och mötte upp teamkamraterna för en trevlig kväll på Fitnessfestivalens egen efterlfest.


Champagne :)

Vaknade upp hemma hos syrran på söndagsmorgonen och vi gjorde iordning får egen lilla hotellfrukost :) Med marsipantårta till efterrätt :)



Innan jag Rickard och mamma åkte hem till Karlstad igen hade vi en lugn och skön söndag i Göteborg där vi strosade runt på Julmarknad i Haga, fikade och avslutade med en jättegod lunch innan vi styrde bilen hem till Karlstad igen efter en händelserik helg som kommer finnas kvar i minnet :)



Detta vart en långt inlägg med massa bilder från förra helgen, men mer kommer om hur kan känslomässigt upplevde helgen, har även tänkt utvärdera själva dieten och också berätta om mina framtidsplaner men det kommer i andra inlägg jag lovar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!