söndag 25 mars 2012

Sista tunga passet

Idag är det dags för sista passet i gymmet med mitt tunga upplägg där jag kör 5 set per övning, första setet 5 reps, andra 4 reps och trede 3 reps och fjärde 2 reps och i sista setet 1 reps. Har efter dagen pass kört detta upplägg 2 gånger, 4 veckor varje gång. Första 4 veckorna var i början av året sedan hade jag 4 veckor där jag körde fler reps som en återhämtningsperiod och nu de senaste fyra veckorna återigen tungt och få reps. I morgon börjar jag och 4 veckor framåt med fler reps, först ut är en vecka med högreps där jag kommer lägga mig på 3-4 set med 15 reps i varje set. Körde även en sådan vecka efter förra tunga perioden och minns detta som en väldigt jobbig vecka men samtidigt rolig vecka. Så jag ser med spänning emot att chocka kroppen kommande vecka med att gå från max 5 reps till 15 reps!

Men först dagens sista tunga pass som innebär baksida lår och bröst! Kanske kan jag återigen fila till personbästa i rakmark och bänkpress som jag gjorde i torsdags? :) Vi får se men tungt skall det vara i alla fall det är en sak som är säkert.

Tänkte efter dagens pass jämföra de två tunga perioderna och se vad som hänt med vikterna och sammanfatta och reflektera över det upplägget jag haft. Så håll utkik :)

Nu blir det lunch!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!